Çocuklar Merkezde

Çocuklar Merkezde

Çocuklar Merkezde

Zorunluluk esaslı değil, merak-ilgi esaslı bir sistemle öğrenen çocuklar için; Dışarıdan verilen baskıcı disiplinle değil, öz disiplinle doğruyu bulan çocuklar için; Dış motivasyonla (takdirle, ödülle) çalışan değil; İç motivasyonla yol alan çocuklar için. Öğrenmeyi sadece test ve sınav sonuçlarına göre ölçüp-değerlendiren anlayış yerine, “değerli öğrenme”yle gelen içsel aydınlanma ile öğrenen çocuklar için: liTERDA, çocuklarımızın öğrenme işinin ve o işle ilintili tüm diğer işlerin hem öznesi, hem nesnesi olduğunu biliyor; Bu yolculuklarında onlara eşlik ediyoruz.

Her zaman ihtiyaç duyduklarında tüm desteği vermek için…

Bazen arkalarında olacağız, tek başlarına cesurca ilerleyişlerini sevinçle izlemek için…

Kimi zaman da önlerinden gideceğiz; boylarının yetişemeyeceği engelleri yollarından kaldırmak için…

Sınıflarımızda İki Danışman Bulunduruyoruz

Danışmanlarımızdan biri dersin akışını yönetirken, diğer danışmanımız çocuklarımızı birebir takip ederek, ihtiyaç duydukları yardım ve desteği sağlayarak çocuklarımızı öğrenmenin merkezinde tutuyor.

Danışmanlarımızın rolünü, diğer bir deyişle, öğretmenlerimizi “sınıfın hakimi” olarak değil: Öğrenme yolculuğundaki çocuklarımıza yol açan, imkan ve ortam sağlayan, aralarından biri olup öğrenme yolculuğunu başından sonuna onlarla birlikte tamamlayan, gerektiğinde onlara rehberlik eden çocuklarımızın iç motivasyonlarının artırmasına katkı yapan, “kendi resimlerini” çizmelerine; sahip oldukları eşsiz özelliklerini keşfetmelerine yardım eden, kendine inanmalarını sağlayan her birinin kendisini sevdiğine, kendisine güvendiğine, yardım istediğinde yardım edeceğine emin olduğu örneklik ve hal ile güzel ahlak ve faydalı alışkanlıklar kazandıran, varsa yaralarını sevgiyle iyileştiren, özgün çözümleri takdir eden, çocuklarımıza tercih imkanları açan destekleyiciler olarak tanımlıyoruz.